Wellness v libereckém Babylonu

30.09.2008 | 00:29
Wellness v libereckém Babylonu

Myšlenka vybudovat v libereckém Centru Babylon rozsáhlý wellness vznikla již před deseti lety. V té době jsme však neměli žádné zkušenosti. Hekticky se stavělo, na jednom konci se návštěvníkům otevřely brány nákupního městečka, na druhém hřměly sbíječky.

Postupně se zprovozňovaly gastronomické provozy, lunapark, bowling, laser game, aquapark, hotel, parkoviště... Wellness pro svou obsahovou náročnost musel počkat. V jeho plánovaném prostoru vznikly tělocvičny a po léta tam bylo zázemí pro aerobik. Mezitím se přistavoval další hotel, který zvýšil kapacitu na tisíc lůžek, kongresové centrum s mnoha sály a zábavně-naučný iQpark. Aerobik sice před časem ukončil svoji činnost, ale díky přípravě exponátů pro iQpark a budování rozsáhlého zrcadlového bludiště byl začátek výstavby wellness centra odložen až na léto loňského roku.

Každá podnikatelská myšlenka musí dozrát, a u wellnessu tomu nebylo jinak. Bylo potřeba postupně se seznámit s obdobnými zařízeními ve světě a zvážit, co by bylo nejvhodnější vybudovat a o co by mohl být zájem. Když vznikal aquapark, lunapark i iQpark, navštívili jsme desítky obdobných zařízení v zahraničí a nasávali atmosféru, přemýšleli o funkčnosti, efektivnosti... Je lepší mnohokrát upravit názor a postupně si dotvářet představy, než pak litovat špatného konceptu.

Vždy jsme nějak omezeni. Finančně, časově, prostorově, zkušenostmi... Ideální výsledek neexistuje, ale je potřeba se co nejvíce přiblížit záměru.
Z podnikatelského hlediska jde o třetí druh aktivit, kterými by měl být Babylon živ. Tím prvním je rodinná klientela, druhým firemní a kongresová a třetím je relaxační a wellness. Zdánlivě jedno druhému odporuje, ale pravda je taková, že se vše spíše doplňuje. Dojde totiž k lepšímu vytížení komplexu. Rodinná turistika má dvě sezony – letní a zimní. Kongresy a firemní akce se nejčastěji konají na jaře a na podzim. Wellness je celoroční, ale nejvíce jím lze vykrýt mezisezony, neboť tato klientela vyžaduje klid.

 

Centrum Babylon se do povědomí veřejnosti vtisklo jako zábavní komplex, známý zejména aquaparkem. Již méně lidí ví, že jeho součástí je i saunový svět, který se nachází trochu skryt v patře, pánské i dámské sauny s ochlazovacími bazénky, pára, odpočívárny a malý bar. Vyhlášený je saunaklub Afrikana, který je provozován třikrát týdně jako smíšená sauna pro veřejnost. Zbývající čas je určen k privátnímu pronájmu. Další sauna, pára, ledový bazén a sprchový tunel jsou v prostoru jeskyní a jsou určeny laické veřejnosti. Důvodem je, že lidé, kteří chodí do sauny, nechtějí být rušeni dětmi, které stále probíhají dveřmi a větrají. A tak můžeme říct, že ty sauny dole mezi skalami slouží jen jako „ochutnávka“ saunování, anebo spíše jako doplněk těch různých vířivek, trysk, toboganů a klidových zákoutí aquaparku. Pravý wellness zde doposud chyběl. I když to, co bylo vybudováno v aquaparku a doplněno solnými jeskyněmi, terapií na masážních lůžkách a dalšími individuálními procedurami, v českém pojetí wellnessu stačilo. Jenže svět je větší a my nechceme být pozadu.

Wellness má jakési tři směry – madical, beauty a relax. Prvními dvěma se nehodláme zabývat, neboť se blíží lázním či kosmetickým salonům. Navíc je v této oblasti početná drobná konkurence. Třetí, relaxační směr, kde si lidé můžou dosyta dopřávat mnoha saun, par, vodních masáží, tepla a různých terapií za jednu cenu, je však investičně nejnáročnější. Proto asi v Čechách nevzniklo mnoho wellnessů tohoto typu. Utratit za wellness patnáct milionů není maličkost. To není jen sauna, vířivka a masérny, a nazvat se wellness hotelem. V tom našem pojetí je brán zřetel zejména na atmosféru a atraktivitu interiéru. Mají-li zde lidé strávit několik hodin a mají-li se vracet, musí se jim prostředí i služby líbit. Musí se cítit v luxusu, obklopeni něčím, co ve svém okolí nenajdou. Čím více interiérové pestrosti, tím lépe. Z mnoha variant stylů nejvíce vyhovovala stará antika. Kámen a mozaiky převládají nad ostatními materiály. To vše je zahaleno do příjemného šera.
Po téměř ročním provozu vyhodnocujeme výsledky. Wellness se všem líbí. Návštěvnost roste a pohybuje se od třiceti do sta lidí denně. Nechybí propagace, ale osvěta mezi lidmi, co to vlastně ten wellness je. Chcete-li nasát atmosféru a získat inspiraci, přijeďte se podívat.

 


Ing. Miloš Vajner


Obrázek č.0 Obrázek č.0 Obrázek č.0 Obrázek č.0


tento článek najdete ve vydání: KAM po Česku říjen 2008

Máte zájem
o zásílání novinek?

Zadejte Vaši emailovou adresu a zajistěte si tak aktuality z České republiky.

Nyní na Google Play
Produkt byl úspěšně přidán do košíku
Produkt byl úspěšně odebrán z košíku

Děkujeme za Vaši odpověď,

Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.

Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.

Váš hlas byl započítán. Děkujeme.