V době Rakouska patřily české země k průmyslově nejrozvinutějším, to je známá skutečnost. Projevilo se to i v rozvoji železniční dopravy a výstavbě mostů.
V letech 1898-1900 byla stavěna železniční trať na úseku Modřany (dnes Praha-Modřany) – Jílové u Prahy. Jednokolejná dráha se klikatí v kopcích na pravém břehu Sázavy a složitá místa překonává mnoha terénními zářezy, mosty a tunely. Trampové jí později začali říkat Posázavský Pacifik. Most mezi částmi Jílového zvanými Žampach a Studené překonává údolí Kocour. Je to nejvyšší kamenný most v Česku (42 m), materiál se vozil z okolních lomů a budovali ho dělníci z Itálie, za Rakouska proslulí stavitelé tunelů i mostů v Alpách. Most má sedm oblouků a trať po něm vede v oblouku. Kocourský viadukt je kulturní památkou a v letech 2011-12 byl vzorně opraven.
foto ©Aleš Krejčí
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.