Špičkoví odborníci jednali v Praze o evropském turizmu

27.12.2007 | 00:12
Špičkoví odborníci jednali v Praze o evropském turizmu

V Praze se v listopadu 2007 uskutečnilo, pro hlavní město velmi důležité, podzimní zasedání European Cities Marketing, mezinárodní organizace se zaměřením na cestovní ruch. Konference proběhla v Kongresovém centru Praha a v hotelu Holiday Inn na Pankráci pod organizačním zajištěním Pražské informační služby.

Že se zasedání uskutečnilo právě v Praze, je velmi významné. O pořádání této akce totiž usilovalo mnoho předních evropských měst a vítězství našeho hlavního města v tak silné konkurenci znamená, že jeho postavení mezi nimi je velmi silné. A tak ve druhém listopadovém týdnu přijelo do Prahy rokovat 160 předních odborníků na cestovní ruch a kongresový turizmus ze 68 zemí Evropy.
Konference byla zaměřena na šest hlavních témat: financování činnosti, systémy řízení kvality, potřeby klientů, výhody a nevýhody zpoplatňování turistických služeb, oblast technického vývoje a jak budovat značku měst. Diskutující se shodli na tom, že přestože každé město má svá specifika, problémy v rámci turistického a kongresového ruchu jsou prakticky všude stejné. Pro města je tedy velmi potřebné a důležité učit se zvládat problémy společně, navzájem si pomáhat a nacházet další formy spolupráce, přestože na první pohled by se mohlo zdát, že si vlastně konkurují. Při bližším pohledu je však jasné, že všechna města pracují se stejným klientem – turistou, který se pohybuje napříč Evropou a kterému je třeba neustále zlepšovat úroveň služeb, kvalitou i kvantitou.
Současný klient je totiž na vysoké úrovni, ví, kde informace hledat, umí s nimi pracovat a tím, že individuálně cestuje prakticky po celém světě, velmi dobře dokáže rozpoznat, kde se o něj dobře starají, kde mu servis vyhovuje nejvíce, a tam se pak rád vrací. Klient také kromě komplexních informací oceňuje i poskytnutí rady, určitého doporučení, pomocí kterého si následně dokáže vybrat to, co právě jemu z celkové nabídky vyhovuje nejvíce.
Špičkoví odborníci zejména ocenili práci a úspěchy Prahy v této oblasti cestovního ruchu. Naše hlavní město se podle nich směle řadí na roveň nejpřednějších měst Evropy, jako například Paříže nebo Vídně. Dostupnost informací a komplexnost poskytovaných služeb v ní znamenal obrovský rozvoj městského turizmu. V rámci Evropy je počet průměrných 3 přenocování v našem hlavním městě velkým úspěchem a začleňuje jej mezi absolutní špičku. Jen pro zajímavost uvádíme, že v jiných evropských městech jsou to jen 1 až 2 průměrné noclehy.
Dalším benefitem Prahy je, že až 30 % jejích návštěvníků se do ní opět vrací. A to je v Evropě skutečně vysoké procento. Ukazuje se, že zkušenost s pobytem a spokojenost se službami jim poskytnutými následně sdělují i svým známým. To se pak kladně odráží ve stále stoupajícím počtu přijíždějících turistů. V Praze se meziročně jedná o téměř 7% růst.
Vzhledem k tomu, že „městský cestovní ruch“ je nejdynamičtěji se rozvíjejícím segmentem evropského cestovního ruchu, je třeba věnovat jeho rozvoji maximální pozornost. Pražská informační služba tak činí již 50 let a výsledky posledních let přinášejí Praze v evropském kontextu stále výraznější úspěchy.

Ing. Václav Novotný

Pražská informační služba
Betlémské nám. 2, 116 98 Praha 1
Tel.: +420 221 714 152
E-mail: info@pis.cz
www.pis.cz


Obrázek č.0 Obrázek č.0 Obrázek č.0



počet zhlédnutí: 805

tento článek najdete ve vydání: KAM po Česku leden - únor 2008

Máte zájem
o zásílání novinek?

Zadejte Vaši emailovou adresu a zajistěte si tak aktuality z České republiky.

Produkt byl úspěšně přidán do košíku
Produkt byl úspěšně odebrán z košíku

Děkujeme za Vaši odpověď,

Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.

Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.

Váš hlas byl započítán. Děkujeme.