Před 140 lety byla v Praze zprovozněna koněspřežná tramvaj, tzv. koňka. U jejího zrodu stál belgický podnikatel Édouard Otlet. První trasa koněspřežné tramvaje byla slavnostně uvedena do provozu 23. září 1875 přesně v 15.15 hodin.
První trať vedla od řetězového mostu císaře Františka I. (dnešní most Legií u Národního divadla) do Karlína. O rok později byl zprovozněn další úsek trati od tohoto mostu druhým směrem přes Újezd až na Smíchov. Přes most nebylo možné z technických důvodů koňku vést, a tak museli cestují přes most po svých. Koňka si získala velikou oblibu a postupně se rozšířila celým centrem hlavního města. Kolejnice koňky byly zpočátku dřevěné a jednokolejné, až o pár let později se několik úseků přebudovalo na dvojkolejné s několika výhybnami. Linky koňky nebyly číslované, jak jsme na to zvyklí v dnešní době, ale byly označované barevnými symboly. K orientaci cestujícím napomáhala barva cedule s názvem konečné stanice a barva jízdenek odlišující jednotlivé linky. Poslední spoj cestující bezpečně poznali díky modré svítilně. Linek koněspřežné tramvaje bylo po dokončení celé sítě celkem šest. Linky obsluhovalo 528 koní a denně se koňkou svezlo průměrně 30 tisíc cestujících. S postupem času již koňka nedostačovala potřebám cestování, a tak byla postupně elektrizována (od roku 1898). S koňskou dráhou se Pražané rozloučili v květnu roku 1905.
-mirea-
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.