První český kolesový parník

27.04.2016 | 19:11
První český kolesový parník

23. května 1841 byl v Praze-Karlíně spuštěn na Vltavu první český kolesový parník Bohemia. Byla to loď 37,51 m dlouhá a 8,64 m široká a dosahovala nejvyšší rychlosti 17 km/hod. Její kapacita byla stanovena na 140 pasažérů plus 10 členů posádky. Špici její přídě zdobila postříbřená socha českého lva. Bohemia byla určena k osobní dopravě mezi Obřístvím a Drážďany a vody Vltavy a Labe brázdila až do roku 1856, kdy byl její provoz ukončen. Její parní stroj je však stále funkční a dodnes pohání saský parník Diesbar.

Jana Stránská




počet zhlédnutí: 5456

tento článek najdete ve vydání: KAM po Česku květen 2016

Máte zájem
o zásílání novinek?

Zadejte Vaši emailovou adresu a zajistěte si tak aktuality z České republiky.

Produkt byl úspěšně přidán do košíku
Produkt byl úspěšně odebrán z košíku

Děkujeme za Vaši odpověď,

Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.

Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.

Váš hlas byl započítán. Děkujeme.