To platí nejen o lidech, ale také když dobře spojíte dvě dosud solitérní jízdní kola. Vznikne jedno homogenní „soukolí“, vhodné pro páry a dvojice všeho druhu.
Je známé, že počátky jízdního kola jsou asi 300 let staré a že kolo v dnešní podobě s pedály, řetězem a pohonem zadního kola je o nějakých šedesát let mladší. Ale kdy přesně napadlo někoho dvě kola rozdělit, vyztužit a spojit…?
Jízda na dvoukole v poslední době zažívá rozkvět a lze ji doporučit i jako výborný test pro páry. Dvoukolo totiž vyžaduje kompromisy. Předně musíte určit „velitele“ nebo „kapitána“, který zaujme pozici vpředu, kolo řídí a udává frekvenci šlapání. Kapitán se musí vyrovnat s tím, že mu pořád někdo „dýchá na záda“, a zbavit se pocitu, že se ten druhý „jenom veze“. Naopak spolujezdec na druhé pozici se musí smířit s horším rozhledem a věčným „pohledem na záda“, a dokonce na místa, kde záda už svoje poctivé jméno ztrácejí… Odměnou jezdcům na dvoukole jsou právě ale společné chvíle a jejich opravdové a souběžné sdílení.
Komu výše uvedené vadí, může v dnešní emancipované korektní době využít možnost sezení v páru vedle sebe. V tomto případě se ale už jedná o trojkolku.
Jízdní kolo má před sebou dobré perspektivy. Ne nadarmo byl v roce 2018 vyhlášen Světový den jízdního kola. OSN ho stanovila na 3. červen, a ocenila tak jeho unikátnost, dlouhověkost a všestrannost spolu s ekonomickou dostupností a ekologickou čistotou.
-babok-, foto © Deposit Photos
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.