Pokud se podaří něco dobrého, jsem tomu upřímně rád, a pokud se navíc jedná o východní Čechy, jsem tomu rád dvojnásob. To je také případ Destinační společnosti Východní Čechy, která má za sebou již rok své existence. Jaký to byl rok a jak ho hodnotí odborníci, jsem zjišťoval napříč východočeskými oblastmi. Zmínění odborníci dostali otázku „Jak hodnotíte první rok činnosti Destinační společnosti Východní Čechy?“ a tady jsou jejich odpovědi.
„Založení Destinační společnosti Východní Čechy jsme velmi přivítali. Město Litomyšl je aktivním členem v mnoha svazcích obcí. Pro zahraniční cestovní ruch důležité České dědictví UNESCO, pro podporu domácího cestovního ruchu Českomoravské pomezí či Česká inspirace. Žádná z těchto organizací však nemá mezi svými členy podnikatelské subjekty jako právě Východní Čechy. Spolupráce veřejné a soukromé sféry v oblasti cestovního ruchu je však velmi důležitá a ukazuje se jako správná cesta. Značka Východní Čechy se mi zdá být zajímavá i z marketingového hlediska. Zajímavý styl prezentace je podtržen nápaditým logem, moderním grafickým vizuálem a vtipným sloganem „na východ do ráje“. Věřím, že dobrý start destinační společnosti, jejíž činnost by nebyla možná bez výrazné pomoci Pardubického kraje a prostředků z Evropských fondů, s sebou přinese i více spokojených návštěvníků do celé oblasti.“
Ing. Michaela Severová, vedoucí odboru kultury a cestovního ruchu města Litomyšl
„Je mi sympatické, že Pardubický kraj přišel s myšlenkou Destinační společnosti Východní Čechy. Podle mě dokázal dohlédnout až zahorizont. Ve sjednocené Evropě Východní Čechy marketingově mnohem lépe uchopitelný než Pardubický nebo Královéhradecký kraj. A bude to zase Pardubický kraj, který z tohoto spojení může nejvíce vytěžit. Krkonoše nebo Český ráj jsou hodně vepředu, ale i Králický Sněžník, Dolní Morava, Litomyšl nebo Polička mají co nabídnout nebo ukázat. Nová destinační společnost jim v tom může hodně pomoci.“
RNDr. Tomáš Kytlík, samostatný projektový manažer
„Rozhodně nemám pocit, že by se v našem regionu okolo vzniku Destinační společnosti Východní Čechy nic nedělo. Osobně jsem se jako zástupce Regionu Orlicko-Třebovsko a snad i města Ústí nad Orlicí zúčastnil několika jednání a cítím upřímnou snahu vytvořit pro rozvoj cestovního ruchu něco, co bude fungovat a bude mít smysl. K tomu však potřebujeme mj. získat i jasný názor obou krajů i nových politických reprezentací (před volbami nám nikdo nechtěl nic garantovat). Máme jasný cíl. Chceme oslovit turisty z Čech i zahraničí, obyvatele našich měst i obcí a víme proč. Máme co nabídnout. Například unikátní cyklostezky v regionu Orlicko-Třebovsko či lyžařské areály. A ještě to nejdůležitější, chceme v započatých projektech pokračovat.“
Mgr. Luboš Bäuchel, místostarosta města Ústí nad Orlicí
„DSVČ se ujala role organizovat cestovní ruch v regionu Východní Čechy a prosazovat tuto značku s obrovským nasazením a kuráží. Když uvážím, že společnost postavila nový pracovní tým, převzala část krajské agendy cestovního ruchu a přitom připravila a rozjela velké marketingové projekty za téměř 20 mil. Kč, hluboce smekám. A přitom ještě vybrala trefné a vtipné logo regionu. Za Orlicko-Třebovsko a témata cyklo&in line aneb aktivní turistika se velmi těším na spolupráci s DSVČ a věřím, že teprve nabere na intenzitě. Doufám, že i právě zakládaná organizace cestovního ruchu pro oblast Orlické hory a Podorlicko nalezne v DSVČ dobrého partnera.“
RNDr. Renata Šedová, manažerka Regionu Orlicko-Třebovsko
Založit společnost zvládne téměř každý. Kolik nás ale přežije první rok? Kdo dokáže obstát před konkurencí, získat zákazníky produkovat zisky? K vytvoření společnosti potřebujeme nápad, nance, ale i čas a ochotu lidí vložit do ní kousek srdce. Věřím, že všechno tohle nechybí Destinační společnosti Východní Čechy, která se za krátkou dobu dokázala stát nepostradatelným partnerem mnohým z nás. Neocenitelnou se stala například při zakládání naší vlastní destinace, pro kterou budou Východní Čechy v mnohém směru vzorem.
Petra Šutová, manažerka rozvoje cestovního ruchu v Orlických horách a Podorlicku
Podobně jako Česká republika se snaží prostřednictvím svých struktur (Czechtourismu, apod.) vytvořit co nejlepší a nejpřitažlivějšíobraz naší republiky ve světě, tak Destinační společnost Východní Čechy se snaží využít řady možností a skutečností, které naše řízení přináší. Přes různé komplikace a další okolnosti (administrativní členění, vliv voleb do vyšších územně správních celků apod.) bezpochyby ovlivňují činnost na poli rozvoje cestovního ruchu. A právě proto jsem přesvědčen, že tím trvalým a podstatným, co tento rozvoj zabezpečuje, je činnost právě takovýchto destinačních struktur. A tam „naše“ Východní Čechy bezpochyby patří.
PaedDr. Miroslav Richter, místostarosta města Rychnov nad Kněžnou
? To je ale pouze jedna strana téže mince. Jedna věc jsou názory zainteresovaných, druhou pak samotní turisté. Ti bohužel nemůžou posoudit stovky hodin práce, ale můžou posoudit její výsledek. Proto se ptám i vás, milí čtenáři: „Co si vybavíte, pokud se řekne východní Čechy?“ Své odpovědi nám můžete posílat do 10. 2. na adresu redakce nebo na info@kampocesku.cz. Pro tři ze zaslaných odpovědí máme připravené tři víkendové pobyty ve východních Čechách pro dvě osoby, nebo po dohodě pro rodinu s dětmi.
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.